Μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα αποκαλύπτει ότι το 53% των gamers επιλέγουν πλέον να παίζουν single-player παιχνίδια. Αν και οι εταιρίες βιντεοπαιχνιδιών επενδύουν σε live-service τίτλους, δηλαδή παιχνίδια που αναπτύσσονται σταδιακά, φαίνεται πως οι παίκτες στρέφονται περισσότερο σε εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν μόνοι τους.
Απόκλιση από το παρελθόν
Στο παρελθόν, τα multiplayer και live-service παιχνίδια είχαν μεγαλύτερη δημοτικότητα και κατάφερναν να διατηρούν το ενδιαφέρον του κοινού για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, οι συνθήκες φαίνεται να αλλάζουν, καθώς εταιρίες εγκαταλείπουν τέτοιους τίτλους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πολυαναμενόμενο multiplayer παιχνίδι του The Last of Us, το οποίο ακυρώθηκε. Επίσης, το Concord του PlayStation δεν κατάφερε να σημειώσει την επιτυχία που αναμενόταν από την αρχή.
Προτιμήσεις ανάλογα με την ηλικία
Η έρευνα, που διεξήχθη από την Midia Research, δείχνει ότι οι προτιμήσεις των gamers αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία. Οι νεότεροι, ηλικίας 16-24 ετών, εξακολουθούν να προτιμούν τα online multiplayer παιχνίδια. Ωστόσο, από την ηλικία των 25 ετών και άνω, οι παίκτες στρέφονται προς τα single-player παιχνίδια, με το ποσοστό να αυξάνεται όσο μεγαλώνουν. Για παράδειγμα, το 49% των ατόμων ηλικίας 35-44 προτιμούν single-player, ενώ το ποσοστό αυτό φτάνει το 74% στις ηλικίες 55 και άνω.
Μεγάλη επιτυχία για τα Single-Player παιχνίδια
Παρά τη στροφή προς τα single-player, τα live-service παιχνίδια συνεχίζουν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη στις εταιρίες. Ωστόσο, παιχνίδια για έναν παίκτη όπως το Black Myth: Wukong, που πούλησε 20 εκατομμύρια αντίτυπα σε σύντομο χρονικό διάστημα, και το Hogwarts Legacy, έχουν αποδείξει ότι τα single-player games εξακολουθούν να έχουν τεράστια απήχηση. Άλλοι τίτλοι όπως το The Legend of Zelda, το Spider-Man 2 και το Elden Ring σημείωσαν επίσης τεράστια εμπορική επιτυχία.
Multiplayer παιχνίδια που κυριαρχούν
Παρά την αυξανόμενη προτίμηση των μεγαλύτερων ηλικιών στα single-player παιχνίδια, τα multiplayer και live-service games συνεχίζουν να έχουν ισχυρή παρουσία. Το Fortnite είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια αυτού του είδους, καταφέρνοντας να συγκεντρώσει τεράστια έσοδα επί σειρά ετών.
Ηλικία και προτιμήσεις
Η έρευνα που καλύπτει πολλές χώρες, όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Αυστραλία, δείχνει ότι οι νεότεροι παίκτες προτιμούν τα multiplayer, ενώ οι μεγαλύτεροι στρέφονται προς τις μοναχικές εμπειρίες των single-player παιχνιδιών. Τα δεδομένα δείχνουν μια σαφή στροφή, αλλά και την ταυτόχρονη επιτυχία και των δύο ειδών.