Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 και μετά, για σχεδόν 4 δεκαετίες, τα καταστήματα δίσκων δεν ήταν απλώς σημεία πώλησης, αλλά αποτέλεσαν επίσης σημεία συνάντησης και γνωριμίας, κάνοντάς τα πραγματικά στέκια για τους λάτρεις της μουσικής! Από την έναρξη της δεκαετίας του ’70, όταν η ΕΡΤ είχε περιορισμένη παρουσία με ξένη μουσική από τους Γιάννη Πετρίδη και Κώστα Ζουγρή και άλλες εκπομπές, τα μουσικά καταστήματα δίσκων ανέλαβαν το ρόλο να ενημερώνουν το κοινό για τις νέες κυκλοφορίες.
Καθώς περνούσαν τα χρόνια, οι πωλήσεις δίσκων, είτε ελληνικών είτε ξένων, αυξήθηκαν διαρκώς, φτάνοντας μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’00, όταν η ψηφιακή τεχνολογία έθεσε τέλος στην εποχή του βινυλίου και ακόμα και των CD. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το εύρος πωλήσεων δίσκων περιελάμβανε και κασέτες, ιδίως από το 1975 έως το 1985, δηλαδή μια πλήρη δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας οι δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα είχαν μειώσει δραματικά την αισθητική τους με απλά εξώφυλλα και χαμηλής ποιότητας ταινίες εγγραφής, σε αντίθεση με το εξωτερικό όπου οι περισσότερες κασέτες δισκογραφικών εταιρειών ήταν υψηλής ποιότητας χρωμίου και σιδηροχρωμίου!
Το Metropolis στην οδό Πανεπιστημίου 56, που σήμερα λειτουργεί ως κατάστημα ρούχων με την επωνυμία Metroplolis, αποτέλεσε μια από τις πρώτες προτάσεις για τον κόσμο των μουσικών αναμνηστικών και κασετών. Λίγο προτού οι ίδιες οι εταιρείες αποφάσισουν την κατάργηση των κασετών, η WEA εισήγαγε τις πρωτοποριακές κασέτες από σιδηροχρώμιο, με τους αγοραστές να διαπιστώνουν τη σημαντική διαφορά στην ποιότητα αναπαραγωγής ήχου!
Από μικρά καταστήματα ξεκίνησαν τα καταστήματα στη χώρα μας, εξελίσσοντας την πορεία τους σε μεγάλα μαγαζιά όπως το Metropolis, το Virgin Megastore και το Μegastore, προκειμένου να καταλήξουν τελικά στο κλείσιμο τους.
Όσοι αναπολούν τα χρόνια εκείνα μπορούν να καταλάβουν πόσο σημαντικό ήταν το καθημερινό ταξίδι στα μουσικά καταστήματα, απολαμβάνοντας την προνομιακή επαφή με τα νέα μουσικά άλμπουμ. Είναι αλήθεια ότι η νεότερη γενιά επικεντρώνεται στην τεχνολογία και τα κινητά, αλλά η εμπειρία της εποχής των μουσικών καταστημάτων προσφέρει μια μοναδική αίσθηση ανακάλυψης και σύνδεσης με τη μουσική, που αξίζει να διατηρηθεί για τις νέες γενιές.