Σε ηλικία 87 ετών έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, γνωστός κριτικός θεάτρου, συγγραφέας και μεταφραστής. Η είδηση έγινε γνωστή μέσω ανάρτησης του αδερφού του, Βασίλη Γεωργουσόπουλου.
Ο πολυδιάστατος βίος του Κώστα Γεωργουσόπουλου
Γεννημένος το 1937 στη Λαμία, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, ενώ φοίτησε και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, υπό τη διδασκαλία σημαντικών μορφών όπως ο Δημήτρης Ροντήρης. Μετά τις σπουδές του, εργάστηκε τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Συμβολή στη θεατρική παιδεία
Το 1978, ανέλαβε την επιμέλεια του σχολικού βιβλίου Δραματική ποίηση, που διδάχθηκε στα ελληνικά Γυμνάσια για 25 χρόνια. Από το 2003 υπηρέτησε ως πρόεδρος του Κέντρου Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου – Θεατρικού Μουσείου.
Διακρίσεις και τιμητικές διακρίσεις
Ο Γεωργουσόπουλος τιμήθηκε με σημαντικά βραβεία κατά τη διάρκεια της ζωής του. Το 2008 έλαβε το Μεγάλο Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του, ενώ το Πανεπιστήμιο Αθηνών τον αναγόρευσε επίτιμο διδάκτορα το 2006. Το 2000 τιμήθηκε με το Χρυσό Μετάλλιο της Πόλεως των Αθηνών για την πολιτιστική του προσφορά.
Συγγραφικό έργο και θεατρική κριτική
Ξεκινώντας τη θεατρική του κριτική το 1971 στην εφημερίδα Το Βήμα, συνέχισε τη διαδρομή του στη δημοσιογραφία μέσω της εφημερίδας Τα Νέα. Το πλούσιο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει δοκίμια, θεατρικές κριτικές και ποιητικές συλλογές, όπως τα Κλειδιά και Κώδικες Θεάτρου και το βραβευμένο Τα μετά το θέατρο.
Ο Κ.Χ. Μύρης: Ο δεύτερος λογοτεχνικός του εαυτός
Με το ψευδώνυμο Κ.Χ. Μύρης, ο Γεωργουσόπουλος εξέδωσε ποιητικές συλλογές, διηγήματα και τραγούδια, πολλά από τα οποία μελοποιήθηκαν από σημαντικούς συνθέτες. Παράλληλα, υπέγραψε με αυτό το όνομα το πλούσιο μεταφραστικό του έργο, εστιάζοντας ιδιαίτερα στο αρχαίο δράμα.
Παρακαταθήκη στον χώρο του θεάτρου
Με σημαντικά έργα όπως Από τον Στρίντμπεργκ και τον Τσέχωφ στον Πιραντέλλο και τον Μπρεχτ και τη σειρά Παγκόσμιο Θέατρο, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος αφήνει πίσω του μια πλούσια κληρονομιά που επηρέασε βαθιά το ελληνικό και παγκόσμιο θεατρικό γίγνεσθαι.